igazis

Átugrottunk egy számot, nem szándékosan, így alakult, majd pótoljuk, meg minden, de akkor most jöjjön a második lemezünk utolsó dala, pontosabban a dal sztorija, vagy mi. Hogyan készült? 13.rész: Igazságos
 

Na, talán ebből volt a legtöbb verzió.
Eredetileg a dal egy Tartuffe előadásra készült, ami Pécsett ment 2006-ban, a Janus Egyetemi Színház előadásában és Dióssy kolléga, Lovi, meg jómagam voltunk az előadás élő zenegépe (ez a verzió nekem már nincs meg, de a Lovi gépén még lehet, hogy megtalálható). Nekünk a színpad elején kellett ülni, szemben a közönséggel, ami az első előadáskor még nem volt olyan vészes, mert figyeltük a darabot, de a harmadiknál Lovasi művész úr néha elaludt a színpadon, ami a közönséggel szemben ülve eléggé kínos volt.

Mondjuk a Lovi a legváratlanabb helyzetekben képes elaludni.
Próbán, gitározás közben rendszeresen, de volt olyan csendesülős Kispál koncert, aminek úgy lett vége, hogy a híres énekes elaludt a koncerten (mivel ülve játszottunk). Szerencsére ez már egy ráadásdalnál volt és mivel a koncert nagyon későn kezdődött, a közönség is elég kómás állapotban volt már. Aztán persze horgászás, tv nézés közben is el tud aludni, amiért viszont aggódunk, hogy egyszer majd vezetés közben alszik el. Erre is volt pár kísérlete, a legszebb az volt, amikor több száz kilométert baj nélkül levezetett, majd amikor hazaért, az utcájukba befordulva, a házuk előtt aludt el és szerencsére csak pár kilométeres sebességgel, de azért sikerült nekimenni a villanyoszlopnak. Na, ilyen hajszás a nagyművészek élete....

Vissza a dalhoz. Még a Ricsivel kezdtük el először próbálni a dalt és az még egy lassú verzió volt:



Erről a verzióról van egy Youtube-os video is:

 

A következő verzió is lassú volt még, de már keményebb lett a dal és súlyosabb is:


 
Más. Voltunk összeválogatni a MR2 Akusztik koncerten készült dalokat. Remek kis szórakozás volt.... :) Május 19-én és 23-án kerül adásba, 23 órai kezdettel. Jó szórakozást mindenkinek!

Lecsó

belekontárkodás 2009.május 12. 23 óra 5 perc: a nagy művész úr annyit tenne hozzá az elalvás témaköréhez, hogy bár már ment neki villanyoszlopnak, de az nem a házuk előtt történt (Lovasi)

A bejegyzés trackback címe:

https://orokre.blog.hu/api/trackback/id/tr721115850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nygá 2009.05.11. 21:44:46

Ááá, nagy nagy köszönet, a sztárdal. Ha esetleg meglesz az a bizonyos verzió Lovi gépén, még azt se bánnánk, tudom, tudom, telhetetlenek vagyunk mint Micimackó mikor megkérdi Nyuszitól, hogy "Mér, van még valami?"

nygá 2009.05.11. 21:49:18

Vannak amúgy olyan dalok, amiket felvettetek (mármint nem más verziók, hanem más dalok), de végül lehagytatok a lemezről? Hány számmal szoktatok stúdióba menni, mire meglesz a kellő lemezanyag?

_borsi 2009.05.11. 22:50:53

én buszon alvásban vagyok erős. bármelyik hajléktalanon túlteszek. ;)

Bele a közepébe 2009.05.11. 23:01:06

jaj, Lovi, vigyázz magadra. Lehet kapni Pocket coffee nevű csokit, 5, vagy 6 van benne, kívül csoki, belül kávé. Eszegessed. Meg rágózzál.

warning 2009.05.12. 00:03:08

jooo azt a videot én raktam fel a youtube-ra :D a koncert többi számával együtt. Meglepődtem mikor itt megláttam.

Bosie 2009.05.12. 08:45:45

@Bele a közepébe: Aztán megfullad a rágótól, mert elalszik közben :D

samumisi 2009.05.12. 09:14:02

Párszor már meg akartam kérdezni, de lehet, hogy megvan a helyes megfejtés? A Minden rendben c. nem Kiscsillag szám végén Lovi-t altattátok el? Vagy beájult magától?

lefekszemahóba 2009.05.12. 09:43:41

Sziasztok!
Már nagyon vártam az Igazságos-t, köszi!
Egyszerűen csúcs ez a szám, az összes verzióban! De itt ez a második, ez valami fantasztikusan jó lett!
Az elő viszont - nálam legalábbis - úgy szól, mintha egy régi magnószalagról került volna elő... (perceg és nyúzódik) Sajnos. De nem kritikának szántam, csak ténymegállapítani.
Szép napot Mindegyikőtöknek!

mr.mösziö 2009.05.12. 10:09:23

a második verziótól szinte könnybelábadt a szemem:) itt volt a csúcson a szám. jó volt a ritmusa, a mostani nekem picit kommersz.
Az örökre szívembe zártalak legelső verziójáról még régi dallammal nincs felvétel? azt is nagyon szerettem.

DiliRádió 2009.05.12. 14:16:57

@warning: es aki a felvetelt keszitette tud rola? csak mert ugy lenne igazan szep a dolog, ha a forras is meg lenne jelolve...
mert igy mas tollaval...

@samumisi: en ugy tudom ott a zenekar nevet viselo andras horkol.

warning 2009.05.12. 17:17:54

@DiliRádió: teljesen igazad van.. ez a Cifi féle koncertfelvételből lett szétvágva számonként. A koncert első számánál ki is van írva a bal alsó sarokba.

Mátééé 2009.05.12. 19:28:04

"varázslatosan gyönyörű" főleg az első. olyan finoman énekel Bandi:)

Mátééé 2009.05.12. 19:29:36

már kiváncsi vagyok, mik lesznek Akusztikon:)

Mátééé 2009.05.12. 19:31:55

jah és: KÖSZÖNJÜK

Bele a közepébe 2009.05.12. 22:10:53

igen, az első, a finom, lágy ének, nekem is az tetszik.

suci14 2009.05.12. 23:08:05

Az Akusztikon ezek a számok lesznek azt hiszem: Tűkön táncol,Sószsák,Örökre, Légyszíves, Feketemosó, Elegáns tűnődés, Állnak a férfiak, Nehéz börtönsúlyzó, Jávor Pál, Pénz miatt, Menetszél, Hú de sötét, Szomszéd, Itt valahol, Ha én lennék, Vackolj belém, Kockacukor, Van-e szándék, Fecskés, Country, MOL-kútnál, Igazságos

nygá 2009.05.12. 23:21:23

Ha szabad megjegyeznem, baszott jó setlist :) Alig várom, hogy. Mondjátok, nem akarjátok kiadni majd cédén ezt az anplaggdot? Mert a rádió rip általában elég fos hangminőség. Én azért fölveszem.

kiscsillag zenekar 2009.05.13. 00:20:45

@danton: a mostani két lemezről két szám maradt le, az előzőről meg négy. szóval, átlagosan két-három dallal többel vonulunk be a stúdióba.

kiscsillag zenekar 2009.05.13. 00:21:53

@danton: semmi sem kizárt. de ebbe a rádiónak is van némi beleszólása.

montpiere 2009.05.13. 10:16:51

Lehet sokan megköveznek érte de szerintem jó döntés volt a zenekartól, hogy a legutóbbi verzió került fel az albumra. Nagy rajongója voltam a második verziónak, azoknak amik egy-két élő youtube-os felvételen hallhatóak de a stúdió verzsön valahogy tényleg lapos...

suci14 2009.05.13. 12:23:02

Az albumról lemaradt számokat honnan lehet megszerezni?

kiscsillag zenekar 2009.05.13. 12:47:07

@suci14: a következő lemezről :) egyébként tervezzük, hogy feltesszük a blogra, de az nem most lesz.

nygá 2009.05.13. 20:11:29

@kiscsillag zenekar: :) Tudjátok, nekem két kedvenc zenekarom van (mármint kűfődi) és ebből az egyik a Radiohead. És állandóan képesek lenyűgözni vele, hogy mit meg nem tesznek a rajongóikért, mindig kedveskednek valamivel, webcastokkal, meglepetéskoncertekkel, vagy pl. az In Rainbows letöltéssel, hogy most ne részletezzem jobban és mindig úgy sajnáltam, hogy Magyarországon nincs ilyen angolosan nagyvonalú és figyelmes zenekar. Aztán jöttetek Ti. (igyekeztem nem érzelgősen és seggnyalósan megírni, így sikerült, mindenesetre minden újabb posttal jobban meg vagyok rendülve azon, hogy milyen rendesek vagytok velünk.) na csak annyi, hogy kösz mármint vissza és előremenőleg, ezért az egész blogért, minden nap külön jó érzés idekattintani

nygá 2009.05.13. 20:13:49

@kiscsillag zenekar: Igen, múltkor mintha ipszilonék jelezték volna, hogy a rádióé a jog (vagy valamennyi azokból), de ha nem nagyon szőrösszívűek, szerintem nagyon nagy lenne egy Kiscsillag ánplágd cédé. A teaseröket és a meglepően szépre sikeredett feketemosó ízelítőt hallva pedig pláne. Az jogilag rendben van, ha nekem tényleg sikerül felvennem és felrakom ide? Ha nem, nem teszem ofkorsz.

suci14 2009.05.13. 20:59:47

ha fel is teszitek vmikor ezeket a számokat, akkor lécci letölthető formátumban!

Mátééé 2009.05.13. 21:03:34

@danton:

vagy éppenaz akusztikos koncertről jön az apropó (szép magyar mondat) egy ánplágd CD-re:)

Mátééé 2009.05.13. 21:04:09

@suci14:
a blogról midnen számot le lehet tölteni:)

nygá 2009.05.13. 22:36:47

@Mátééé: ámen. a lényeg a végeredmény

suci14 2009.05.14. 06:20:28

És hogyan lehet őket leszedni?? Azt hittem csak meghallgatni lehet...

suci14 2009.05.14. 11:19:44

Hogyan lehet letölteni az oldalról a zenéket?

Mátééé 2009.05.14. 17:20:01

firefoxszal: https://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/3006
felrakod ottlesz fönn a home mellett egy forgó pörgő ikon és katt letöltöd

suci14 2009.05.14. 18:00:47

Köszi Máté, megpróbálkozok vele...
süti beállítások módosítása