Bálint versel

Emlék-szelén

Emlék-szelén… Emlékszel? Én
Diszkrét voltam, a szomszéd sortban
Leselkedett a sövény felett.
Idilli kép, emlékszel? Én

Könnyed szellő, betonkeverő,
Malom-alja, síró anya,
Falusi táj, hülye király,
Tóban kellő számú sellő

Mellett néztem, a melled néztem,
Lúdbőrőztél, levest főztél.
Tudtuk jól, hogy este nyugszunk
Egymás mellett, nagyon kellett.

Állat terén, két tyúk, tehén
Macska, kutya, összebújva
Aludtak el, [gyros, falafel]…
Emlék-szelén. Emlékszel? Én

Kertben sírtam, nagyon tudtam
Azt könnyezni, hogy nem kell félni,
Mert itt vagy velem, s nézed szemem
Tükrében magad, hogy jó-e a hajad,

A sminked rendben? Tetszel nekem?
Diszkrét voltam, a szomszéd sortban
Nézte, ahogy feljön a hold
Az égen szemben. Ezzel szemben

Mindent láttam, a nyárt a szádban,
Lázt szemedben, s benne engem,
Ahogy ismét nagyon diszkrét
Mozdulattal, s kivont karddal

Kicsit kergén fekszem melléd.
Búcsúzkodom nyári szezon,
Szép emlékek véget érnek…
Emlékszel? Én… Emlék-szelén.

Ballada a másik lányról

A kamera forog.
A színész nem pihen.
A rendező azt kéri
Ez a színész most vigyen

Át a küszöbön
Egy kedves színészlányt.
És szóljunk a sminkeseknek
Hogy ne lássuk: nemrég hányt.

Mert nem bírja a lányt,
A gyomra csak morog...
A színészfiú fejében
Már egy másik film forog

Elindul a gép...
Egy másik lányt vesz épp,
Egy olyan lányt, aki kívánja kedvesét.

A színészfiú áll,
És a vörös nap nagyon  
Vörösre festi a képet,
De mi tudjuk, hogy neon.

A színészlány pedig
Züfecből turbékol
A vörös pörsenéseit
Elfedi az alapozó néhol.

A rég várt csók megint
KÖzhelyesen csattan.
A hányingert leküzdve a színészsrác
Tv-je a másik filmre kattan:
 
A filmben vált a kép...
Látunk most egy szép
arcú lányt, aki kívánja kedvesét.

Ez a másik lány
Nem is tudja tán
Hogy a színészfiú a lelkét eladná

Ezért a lányért.
A fiú kinyalja a tányért.
Eddig a másik lányról gondolkozni ráért.

Ezt akarom

Megfoganni, úszkálni, köldökzsinórral táplálkozni
Megszületni, felsírni, böfögni és elaludni,
Felnőni, biciklizni, úszni tanulni, nyalókát szopni,
Bioszt tanulni, matekot tanulni, etikát tanulni, tanulni, tanulni

Kettest kapni, négyest kapni, tanulni - nemtanulni, órákról lógni
Mellet fogni, csókolózni, moziba járni, virágot venni
Tanulni, tanulni, tanulni, tanulni: érettségizni
Tanulni, tanulni, tanulni, tanulni: pótérettségizni

Munkát vállalni, fizetést kapni, nem elég a pénz, nyelvvizsgázni,
Tanulni, tanulni, letenni, több pénzt kapni
Feleségemet megtalálni, egy pest-menti faluban letelepedni
Autót venni, kutyát venni, venni – venni – venni – venni – venni

S hogy legyen pénz venni: dolgozni, dolgozni – dolgozni
Hazamenni, lepihenni, tévét nézni, néha még dugni
Aztán már azt se kívánni, tévét nézni, talán kurvázni
De később már azt se akarni, csak a gyerekemmel sakkozni

Aztán a gyerekemmel horgászni menni, focimeccsre járni, buzikat verni
Aztán már azt se csinálni, csak tévét nézni kétszer füvezni,
Rájönni, hogy már öreg vagyok, nem néznek utánam már a csajok
Az arcomon a ráncok már nagyok, és amikor jönnek a fagyok

Elkezdeni fázósnak lenni, az ágyban dunyhával takarózni,
Elfáradni, megöregedni, megőszülni, nyugdíjba menni
Elkezdeni fájni, kórházba járni, a tévével otthon kiabálni
Aztán egyszer elesni, mentőautózni
Aztán megint elesni, mentőautózni,
Aztán újra elesni, mentőautózni
Utoljára elesni, meghalni

Ezt akarom.

Öregek otthona

Képzeld el, hogy van egy öregek otthona.
Az udvarban aranyhalak és te oda vagy bedugva.
A halak fickándoznak a tóban az udvaron.
Téged meg odabenn egészen betemet az unalom.

Nem jön holnap látogatni az unokád.
Felhív, és ígéri de te azt mondod, hogy: "- Tudom ám
Kivel leszel holnap öregapád helyett,
De ne félj... a dédunokámnak átadom a helyet."

És beszívsz a testedbe akkor két pofa levegőt
Becsukod szemedet és felidézed a Libegőt.
Milyen az amikor a hajadba a szél belefúj
És egy hajszálat elsodor és a határnál belehúz,

Hogy biztos átérjen a fekete hajszállal,
Hogy összefújja őket a sors az oroszlánnal;
A bádogembert majd csak a szeme sarkából látja...
De azért elképzeli, hogy van egy öregek otthona.

A bejegyzés trackback címe:

https://orokre.blog.hu/api/trackback/id/tr541069631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_borsi 2009.04.18. 00:23:51

nekem az első a tetszős.

Plota 2009.11.19. 17:05:55

Az első a legjobb tényleg...
süti beállítások módosítása