dzsonirotten

Hogyan készült? 3.rész: Jó napot

Az meg úgy volt, hogy nem volt elég dal és a Bandi mondta, hogy írjunk még párat.

- Jó - mondtam és hazamentem írni.
- Milyen legyen? - kérdeztem magamtól.
- Gyors - válaszolta Gábor.
- Oké. Keressünk valami gyors dobot - mondtam én.
- Várj csak, most hallgattam a Kvíntől a Dontsztopminát, abban jó kis dobfikcsi van, azt lopjuk el - mondta Lecsó és már be is tette a cédét.

Na, a dobalap már meg is volt, gyorsan elkezdtünk rá gitározni (a Lecsó és én), kb 10 perc múlva megvolt a dal:

Másnap meghallgattam és úgy találtam nem is rossz, levittem Pécsre és megmutattam a többieknek, ők is azt mondták, oké a dolog, úgyhogy elkezdtünk dolgozni rajta. Az első verziókban még én voltam az énekes, csináltunk is hevenyészett felvételeket, de valahogy nem volt az igazi. Azután az egyik délután a Bandi mondta, hogy szerinte ezt olyan Dzsonirottenesen kellene énekelni. Mondtuk neki az Ambrussal, mutassa meg. Megmutatta, felvettük, megtartottuk. Szerintem kábé öt perc alatt énekelte fel, ahogy kell. Abban a verzióban viszont ahol még én énekeltem, a második refrén után volt egy rész, ahol én - egy pohár bor után - elképzeltem a szomszédot, ahogy áll a kerítésnél és átkiabál: "Hello! Jó napot!" Na, ez annyira megtetszett a többieknek, hogy megtartottuk ezt a részt, sőt később innen kapta a dal a címét. Egyébként ez az egyetlen dal a lemezen, amit nem írtunk át, gyakorlatilag a legelső verzió lett feljátszva később.

közjáték:
- Írjál másról is, ne csak a dalokról - mondja Bandi, miközben a házukban, este ezt a bejegyzést írom.
- Jó, de miről? - kérdem tőle.
És közben a tévében megy egy film egy dobos csajról, (a Menyhárt Jenőre hasonlít nagyon) aki bizonyára nagy művész,mert iszonyú grimaszokat vág dobolás közben és mint tudjuk a grimasz a művészet mértékegysége. Én nem vagyok sajnos valami nagy művész, de egy jó ismerősőm azt mondta, a Rezső arcáról koncert közben külön filmet kellene forgatni, olyan nagy művész a barátom. És ha ez nem elég bizonyíték, csak nézzétek meg a Legjobbmagyargitárost! Ő aztán tud. De tényleg.

Lecsó

A bejegyzés trackback címe:

https://orokre.blog.hu/api/trackback/id/tr99959223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

samumisi 2009.02.22. 21:18:38

Pedig de. Jó, hogy a Lecsó ilyeneket ír a dalokról! Nem tudtam hova tenni Lovi eszelős éneklését és tényleg Dzsonirottenes!
Még, Lecsó, Még!

BLovi 2009.02.22. 22:23:43

Tökjó olvasni ilyen kulisszatitkokat az együttesről! Köszönjük ezeket a történeteket. :)

mily 2009.02.22. 22:55:43

jó stílus, hol tanultad? úgy látom nem szabad itt olvasnom Tikteket mert hatással lesztek rám. az meg már milyen (kb mint elcsenni egy dobhangzást:) )

már majdnem bírom az új lemezt ám. puszi

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.23. 04:03:49

Írjatok majd egy posztot egyszer arról is, hogy a magyar zenész szakmán belül miért utálják egymást olyan sokan. :)
A bejegyzés utolsó blokkja kapcsán merült fel a dolog valahogy.

MCock 2009.02.23. 11:27:46

A szám nekem egy olyannak tűnik, mint amit agyonütött az idétlenkedés. Ehhöz képest még tetszik is.
A "Heló! Heló! Jónapot!" viszont a lemez legviccesebb pontja!! Kár, hogy Lecsót máshol nem lehet hallani énekelni!

agniK (törölt) 2009.02.23. 17:07:06

Ezazz, ezt vártam, mióta Lecsó el kezdett írni, a Jó napot részt. Első hallgatásra ez a szám ragadt meg a legjobban, talán azért, mert a gyógyszerek miatt nem voltam magamnál... És csak úgy a poén kedvéért megpróbáltam elemezni, mert miért ne, meg na majd én, de olyan bődületes dolgok születtek, mint illegáslis húslerakat vagy az idegesítő kukkoló szomszéd néni megölése. Úgyhogy fel is adtam, mert nem kell és nem is fontos és azóta inkább csak hallgatom és kettős érzésekkel gondolok az otthoni sámlis nénikre. :)

Teremőr 2009.02.23. 18:35:23

@MCock: Azért ez nem teljesen igaz, hogy a Lecsó nem énekel máshol a lemezen, (pölö: Fishing,Igazságos, Nehézbörtönsúlyzó) :)

Ahogy BLovi írta tényleg lenyűgöző ezeket a dolgokat olvasni, kíváncsian várom a folytatást...

KÖSZÖNÖM A ZENEKAR MINDEN TAGJÁNAK AZ ÚJ LEMEZT, 1 BIZTOS, HOGY ÉN MÁR NAGYON RÉGEN A SZÍVEMBE ZÁRTALAK BENNETEKET!! :D

Ahogy a Lovi mondaná: "Kööössssziiiii"

pokerforaliving · http://pokerforaliving.blog.hu 2009.02.23. 21:16:37

Jó a lemez, jó a blog, még több ilyen bejegyzést!!! :)

venturah 2009.02.23. 23:06:49

tetszik ez a blog, király.
csak így továb!!

kiscsillag zenekar 2009.02.27. 12:33:06

@mindenkinek: "kösziiiiiiiii"
süti beállítások módosítása